Medicinska masaža

DSC_5939Masaža je metoda fizikalne terapije koja nizom sustavnih pokreta na površini tijela vrši manipulacije tjelesnim tkivima. Izvodi se rukama u svrhu izravnog ili neizravnog djelovanja na mišićni i živčani sustav, te cirkulaciju krvi i limfe. Može predstavljati osnovnu terapiju ili biti nadopuna drugim terapijama.

Masaža je najstariji oblik liječenja. Riječ masaža dolazi od latinske riječi „massare“ što znači gnječiti ili od arapske riječi „mas“ što znači pritiskati. Podaci o masaži kao meotdi liječenja prvi put se pojavljuju oko 3000.god.pr.Kr..  a kao metodu liječenja oboljelih i ozlijeđenih upotrebljavali su je i Egipćani, Asirci, Perzijanci,  stari Grci i Rimljani .

Masažom se  skida sloj epitela (mehaničko čišćenje kože),  ubrzava cirkulacija  limfe i površinskih vena , te opskrbljuje tkivo kisikom i hranjivim tvarima, djeluje na smanjenje boli i tonusa mišića, resorpciju infiltrata i miogeloza u mišićima, Također , zbog pojačane hiperemije poboljšava se elastičnost i zategnutost kože.  Smirujućom masažom djelujemo na pojačan tonus muskulature i bolna stanja dok kod atrofične i mlohave muskulature podražujućom masažom postižemo suprotni učinak.

Opće djelovanje masaže dovodi do osjećaja opuštenosti i ugode, pri čemu se temperatura kože povisuje za dva do tri stupnja C. Isto tako  puno brže nego pasivni  odmor  ( npr. ležanje ) otklanja umor , stoga  se preporuča i osobama koje nemaju trenutnih zdravstvenih tegoba.

Indikacije:

•  degenerativne reumatske bolesti zglobova i kralješnice
  •  upalne reumatske bolesti nakon smirenja akutne faze
  • nakon rekonstruktivnih zahvata i imobilizacije (atrofični mišići zbog inaktivnosti)
  • povišeni tonus mišića, miogeloze
  • venski i limfni zastoj (problemi s cirkulacijom, edemi)
  • osteoporoza
  • glavobolja, migrena