Terapijski ultrazvuk

UltrazvukUltrazvuk u fizikalnoj terapiji je konverzivna metoda termoterapije u kojoj se ultrazvučne mehaničke vibracije u ljudskom organizmu pretvaraju u toplinu.

Ultrazvuk se aplicira preko ultrazvučne glave direktnim kontaktom aplikatora s kožom pri čemu je neophodan kontaktni medij između membrane ultrazvučne glave i kože. Primjena ultrazvuka putem vode indicirana je za primjenu na neravne površine tijela kao što su lakat, šaka, nožni zglob.

Najčešće primjenjujemo intenzitet od 0,8-1,0 W/cm2 sa sondom od 1 MHz kojom prodiremo dovoljno duboko (7-8 cm). Ako je lezija smještena površnije koristi se sonda od 3 MHz  (prodiranje 2 cm). Trajanje procedure ovisi o površini koju tretiramo.

Povećanjem topline smanjuje se mišićni spazam, povećava se rastezljivost kolagenog tkiva (tetive, ožiljci, zglobne kapsule, ligamenti), krvna i limfna cirkulacija i metabolizam tkiva  što onda dovodi do smanjenja boli. S druge strane  primjenom pulsne tehnike se  izbjegava efekt zagrijavanja tkiva što nam omogućava primjenu ultrazvuka i kod akutnih stanja.

Indikacije:

• degenerativne reumatske bolesti zglobova (osteoartritis (artroza) kuka, koljena,…)
  • degenerativne reumatske bolesti kralješnice ( cervikalne, torakalne, lumbalne, sakralne, miogeloze)
  • upalne reumatske bolesti (reumatoidni artritis, ankilozantni spondilitis)
  • izvanzglobne reumatske bolesti (rame, lakat-burzitis, tendinitis, fibromialgija,…)
  • povrede zglobova, mišića, ligamenata i tetiva
  • svi oblici kontraktura zglobova